Om:
Opprettet høsten 2020, etter initiativ fra Marte Amundsen (Høgskolen Innlandet) med formål om å utveksle erfaringer, meninger og delta i en diskusjon om hvordan man best kan ivareta dansen i fremtidens skole. Nettverket ønsker også å bidra til kunnskapsproduksjon gjennom forskning på dans i lærerutdanningene. Det er et mål at ny kunnskap skal bidra til å styrke både lærerutdannerens kompetanse så vel som lærerstudenters kompetanse om dansens rolle i skolen. Nettverket vil være en møteplass for lærerutdannere som arbeider med dans innenfor kroppsøving og/eller musikk, eller forskningsaktive som opererer innenfor samme felt.
Leder 2024-26:
Flavia Devonas Hoffman (Høgskolen i Østfold).

Bli med?

Special issue av NJD med fokus på lærerutdanning.
Frist for innsendelse av abstract er utsatt til 15.mars!

Neste arrangement:
Webinar: 23.april 2025, kl.12-13.
Annette Brandanger deler konkrete øvelser og tanker rundt sin praksis som dansekunstner og pedagog. Hun har lang erfaring med å få inn dans i lærerutdanningen.
Hun vil dele med dere hvordan hun tar fatt i kreative prosesser og jobber for å engasjere lærerstudenter og elevene inn i dansekunstens kuriositeter. Hun gir innblikk i:
– En leken start på økten
– Kontraster som får i gang kroppen
– Øvelser med flyt som setter igang rommet og hele kroppen.
Velkommen!
Webinaret med Kristine Høeg Karlsen og Annette Brandager om et pågående tverrfaglig samarbeid i lærerutdanningen ved OsloMet utsettes til senere i år.

Påmelding: